Wednesday

sudu ke senduk?

assalamualaikum n salam satu malaysia.

kali ni matton nk update blog matton pasal sambungan raye oh raye yang terbengkalai hari tu. bagi sape2 yang x bace lagi story tu, korang bleh kene bace dulu crite raya oh raya dulu ye. kalau x, korang xkn faham cerite ni.

ok, balik pada crite asl, aku rase, aku dh ingat sape lg 2 org kwn aku selain aku n syaful. lagi 2 org kalau x salah aku, amir n juddin.

lepas je kejadian tu, terjadilah dialog ni

 syaiful: knape kau tak cakap kat aku ni bkn kuah kacang?
matton: aku mane taw. td tu aku cover jer. kalau x, malu r kite.

kitorang pn mkn r kt satu sudut dalam rumah tu yang masih kosong. tengah mkn tak senyap, ad jer cerite yang nk dibualkan. pastu aku pn suruh r ima cll feza suh datang rmh ima. sbb rmh ima sebelah ngan rmh feza je. tak lame lepas tu, feza sampai. pastu mkn rancak kitorang bualkn. topik ape yang matton bualkn, matton dh lupe.

sembang punye sembang, aku tgk dalam mangkuk syaiful dh kosong. tp dalam mangkuk aku tak habis separuhpn lg. sbb tak sedap punye pasal. ye r, da nasi himpit mkn dengan kuah laksa. mane nak sedap. ye x?

pastu si ima ni, terperasan r kt mangkuk syaiful. pastu terus je die tegur.

ima: nape syaiful mkn dengan senduk?
syaiful:laa, senduk, aku ingatkan sudu. dh bentuk same.
matton: patut r kau punye cpt habis pul, sudu kau besar. tak mcm sudu aku, kecik. sbb tu r aku punye lambat habis.

mane taknye, sudu dengan senduk same bentuk. yang bezanye cume saiz jer.. kitorang punye tak ikut perkembangan global time tu, sampai tak pernah nampak senduk bentuk camtu.

sudu tu bentuk camni r. sendukpn same, cume saiz je yang lain. besar sikit.

pastu satu rumah dengar kitorang gelak. syaiful plak bleh je buat muke slumber. mcm x pape blaku.
kitorang lepak kt umah ima mase tu tak lame. lebih kurang dalam 2 jam jer. perut kitorang kenyang, kitorang pn balik. tp seksa sebelum perut kenyang, tuhan je yg tahu. mane taknye, makan nasi himpit dengan kuah lakse. mane nak sedap. 

k r ye. cite ye dh habis. lain kali ad mase, matton update plak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...