Saturday

memang takleh lupa.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Waa. lame x update blog.. bukan sengaje taw.. sebab keadaan kesihatan x bagi aku keje.. so, x peluang aku nk update.. ni pun baru je masuk keje balik. selama ni dah 15 hari makan gaji buata.. (gaji tu ada mata ke?)hehe

ceritenye gini, mlm tu, xlah sunyi dan sepi sangat. biasa2 jer. siang tu mmg aku x kejepun. aku glah tgk wayang dengan bini aku.. aku tgk crite kongsi.. bleh r tahan crite die. tp ending aku paling x syok.

aku tulis ni bukan nk crite pasal movie kongsi. aku nk crite sal diri aku jer. hehe. tapi dah terbabas sikit.

balik crite asal. time aku tgk wayang tu,, aku rase perut cam x selesa jer.. mlm tu aku g r klinik panel aku.. doktor tu chek r aku. cie ckp angin.. so aku pun mintak r mc sehari untuk esokkan harinya,.. doktor tu bagi r. tp nampak muke doktor tu macam tak percaye je aku ni betul2 sakit. mane taknye, chek aku lebih kurang jer.

lepas jumpa doktor, cam biase r kn, tunggu ubat kt kaunter ubat.. dapat je ubat, aku pn nk balik r..

TIBA TIBA

kedebuk aku jatuh depan kaunter ubat tu.. ape lagi, kecoh r klinik tu.. (wife aku yang ccakap). pastu, datanglah sebuah van yang ada api merah kt atas tu.. yang ada bunyi wiiiwoooo tu.. ambulans? tol ke tak aku ejaan tu r.. aku pakai taip jer..



haa, ni ha van tu..

sekejap je, tup tup da dampai kt hospital.. masuk bilik kecemasan n terpaksa ditahan kt wad.. 


da r dye cucuk aku ikut sedap die jer... bosan plak tu dok kt wad. huhuhu..

malam tu jugak, datang r sorang doktor ni.. kecik je org ni.. tp dah jadi doktor.. dalam hati aku ckp, kecik2 da jadi doktor. huhu.. die pun terang r kt aku pasal penyakit aku.. die nk mintak persetujuan nk buat operate kt aku.. if x, die nk bagi antibiotik je.

dalam hati aku, aku nk pilih choice yang ke 2 jer.. maklum r, bukannye main2 nk nk belah perut aku ni.. kene pisau sikitpun dah sakit. ni nk kenen belah perut. huhu..
lepas je doktor tu pergi kejap, akak aku n mak akupun sampai r.. wife aku pun terang r kt akak aku ape yang doktor ckp td. tak sampai 5 minit, doktor kecik td tu dtg balik nk tanyekan keputusan aku.

"macam mane, dah buat keputusan ke beluum?" doktor tu tanye aku.

belum sempat aku bukak mulut, akak n wife  aku dah bukak mulut dulu..

"die setuju nk operate doktor" akak n wife aku yang cakap.

dalam hati aku, bile plak aku ckp.. huhu.. nk x nk, aku terpakse ikut.. mlm tu aku first time tdo kt wad. huhu.. esok pagi2 dh nk operate. huhu.

pg2 tu wife aku sampai sebab doktor ckp nk operate kol 8 pg.. aku pun sedia da r. tunggu punya tunggu, tak tahu plak bile nk operate. tekak dah haus.. perut dah lapar ni. nasib baik r aku jururawat pelatih situ ramai. bleh gak cuci mate. hehe

tepat jam 1.45 pm, dtg lah org suh tukar baju operate. berdebar siotttttt....

masuk dalam dewan bedah, aku pun ditanye oleh doktor tu macam2. mls aku nk jwb. huhu.. lepas bius kejap, aku pun dah tak ingat pape.. sedar2 je, dah siap. doktor tanye ape aku rase, aku dengan selamber n suare ketar2 jawab sakit n lapar. huhu,, 

kte sambung lagi yer.. nanti aku citerkan banyak lg pengalaman pertama aku kt dewan bedah.. sebab aku ada keje ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...