Saturday

Kasih Seorang IBU

sempena hari ibu yang akan disambut oleh kita tak lama lagi, sy ad cerita tentang pengorbanan seorang ibu kepada anaknya.. sama kita ambil pedoman dengan kisah ini..

KASIH IBU BAWA KE MATI

Memang tepat kata2 tu dengan cerita kali ni.. ni cerita benar, bukan rekaan, bukan gurauan. ini betul2 berlaku.. kejadian ni berlaku kt kuala krai, kelantan..
seorang ibu maut kerana menyelamatkn 3 orang anaknya dalam satu kebakaran.. Sungguh terharu bila sy baca berita ni kt dada akhbar kosmo pg td yg bertajuk KASIH IBU BAWA KE MATI. dasyat si ibu.. terkenang kt cik aku kt umah. rase bersyukur  sgt sbb aku dapat merasai kasih seorang ibu walaupun tak pernah merasai kasih seorang ayah.. kalu korang kt kt tempat ank dye, ape korang akn rase? mesti sedih sgtkn? ye r, ibu dh meninggal. tp ni lebih sedih. sebab ibu mati disebabkn selamatkn korang... kalau sy, sy x bleh nk bayangkn.. sy yg bace ni pn dah sedih sgt.

kisahnya bermula apabila api dari arah dapur menyambarnya sewaktu siibu yang bernama Rafidah Ismail dan 3 anaknya sedang berada di ruang tamu rumah.. Rafidah yang panik gagal menjumpai kunci jeriji menyebabkan mereka 4 beranak terperangkap dalam api yang makin marak. Siibu mengambil keputusam memecahkan tingkap rumah dan membengkokkan besi tingkap untuk menyerahkan anknya kepada jiran. namun, beliau tidak sempat diselamatkan dari api yang marak.

apapun, kita sama2 mendoakan semoga roh beliau ditempatkan bersama orang2 yang beriman.

AL - FATIHAH


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...