Thursday

MURAHNYA NYAWA BANGSA KITA..

GEMPAR!!!

Tengok tajuk cam gempak. hehe.. tp, isi lom tahu lagi.. papepn, korang bace r dulu ye.

murahnya nyawa orang kita..mana tidaknya, lebih 1600 orang belia maut dijalan raya setiap tahun.. ramaikan? kalau berterusan begini, mana pelapis bangsa kita? cuba bayangkan, 1600 orang.. sangat ramaikan.. jumlah tu baru kat ats jalan raya.. belum lagi sebab lain. kalau berterusan begini, mana lagi bangsa kita? ciput yang tinggal..

kalau di kira, hampir 5 orang sehari ysng maut. purata yang maut membabitkan penunggang motosikal dan pembonceng.. akupun selalu gak bawak moto.. takutlah pula aku kalau berterusan begini.

kalaulah kerajaan negara kita boleh membasmi gejala rempit, minuman beralkohol dan dadah, memang pasti masalah ni boleh di atasi. tapi, kalau kita harapkan pihak kerajaan sahaja, saya rasa masalah ini takkan selesai sampai bila bila melainkon kita semua turut serta.

aku pun malas nk taip panjang panjang, sebab banyak lg report aku kene buat dan perlu siapkan hari ini. huhu.. ni kira mengular lah kejap. hehe..

sebab kalangan belia macam kita akan jd pelapis untuk mentadbir negara satu masa nanti. samalah kita renungkan masa depan kita dan negara kita.. takkanlah kitapun ikut jejak langkah belia belia yang dah tiada tu..

assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...